30 Eylül 2009 Çarşamba

Melike' nin gözüyle renkler...


Ben maviyim....

Tıpkı engin denizler ve gökyüzü gibi...Özgür ve bağımsız...

****************

İnsanlar rengarenktir benim gözümde...

Eğer mavi etkisi yaratıyorsa,çok severek konuşurum...İletişimde,vücut dili kendini belli eder zaten...Konuşulan dilin yanında,dinleyebilen insan mavidir benim gözümde...Mavi soğuk bir renktir,ama ferahlatan bir etkisi vardır....Bilge bir renktir bana göre.Maviler arasındaysam,keyfime diyecek yoktur..Hele çevremdeki eşyalarda saks mavisi varsa,huzur dolarım...

Kırmızı etki yaratıyorsa,harekettir benim gözümde...Dans edenler,kırmızıyı anımsatır bende...İspanyollar,çingeneler,romantikler...Hep kırmızıdır nedense...İsyanlar....Harekettir....Adrenalin rengi..

Eğer bende siyah alarmı veriyorsa,asil ve saygın bir renktir.Renk bilimciler,siyahı renk olarak görmezler,çünkü negatiftir onlar için..Ama ben çok severim...Özellikle esmerse(!)

Beyaz etkili insan,iyilik ve kötülüktür benim için...Doğumda ve ölümde beyaz kullanılır....Hem hüznü hem de sevinci çağrıştırır...Dönemlerin rengidir..Doğum,evlilik ve ölümün....Vazgeçilmez...

Kahverengi,memurları hatırlatır bana...Dikkat çekmeyen,durağanlığı ama çalışkanlığı çağrıştırır....Düzen rengi...

Yeşil,Bir ağaç üretkenliği kadar anaç gelir bana..Şevkat..Ve ne gariptir ki su gelir gözümün önüne,yeşili düşündüğümde..Huzur verir..Hele mavi ile bir araya gelirse,sonsuz bir huzur duyarım...

Sarı,hep itici gelmiştir...Aşırı dikkat çekici olduğu için mi, yoksa,sonbaharı hatırlattığı için midir bilmiyorum ama tuhaf bir hüzün vardır bu renkte...(sarışınlıktan bahsetmiyorum)

Melike Melis Öneş

12 yorum:

  1. melikenin gökkuşağı gibi bir hayal gücü var...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim cem...
    melike

    YanıtlaSil
  3. aksen küçük
    Bir gün beyaza baktım kaldım
    Görmeye çalıştım içindeki bütün renkleri
    Aklım camdan bir prizma gibi
    O zaman dedim ki kendime
    İnsan dedim beyazdır
    Barındırır tüm renkleri
    Gökkuşağının bile aklına gelmeyecek renkleri
    Yeter ki bilsin insan
    Beyazdır aklın güzelliği
    Gözlerimdedir tüm renkler iyi bak
    Tüm sevgiler mutluluklar gözlerimdedir
    Şiirler ve şarkılar gözlerimdedir
    Bakmasını bilmeli insan gözlere
    Çünkü tüm renkler oradadır.
    yazınız hayal gücünüzün ne kadar renkli ne kadar geniş olduğunu gösteriyor tşk ler.

    YanıtlaSil
  4. Melike hanim, oz turkcesini fevkalade kullanan,eminimki vucut dilinide ayni olcude kullaniyor. Kendisini tebrik ediyorum, ayrica siirlerinide cok takdir ediyorum
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. inadına mavi diyorum. her tonuyla mavi... :-) ben mavi derinliklerin fatihi olarak, mavinin yaradanın en büyük hediyesi olduğuna inanıyorum... şiiradamı....

    YanıtlaSil
  6. Renk diye bir şey yoktur. Renkleri yaratan ışığın yansıması ve havsalamızın algılamasıdır. İnsanın halet-i ruhiyesi ne ise odur renk algılamamız. Hareketi kaldıramayacak kadar erkemiz mevcut değilse bu renk bize itici gelir. Ya da buz gibi soğuktan donmuş ellerimizle maviye dokunuyorsak bu renk için hiç iyi düşüncelerde bulunmayız. Yine de herşey insanlar için yaratılmıştır. Hangi durumda olsalar bile...

    YanıtlaSil
  7. benim rengimde mavi....teşekkürler Melike...

    YanıtlaSil
  8. Renklerde bizi sonsuzluğa açılan kapı ile buluşturan güç ve can veren ışığın prizmatik yansımaları...Mavinin sakinleştirici ve dinlendirici etkisi nedeni ile benimde favori rengimdir ...

    YanıtlaSil
  9. yorumlarınız için sonsuz teşekkürler...

    sevgilerimle..
    melike öneş

    YanıtlaSil
  10. renklerin diline inanıyorum ve mavi rebgi çok seviyorum.başartılar MElike..kadriye doğru

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, nasılsın sevgili Melike? Çok değişik bir konuya deyinmişsin ve tesbitlerinde doğru. Kutlarım seni. Peki şakayla karışık beni hangi renk katagorisinde değerlediriyorsun bilmek isterim. Tabi sizce sakıncası yoksa??? Abbas YURT

    YanıtlaSil
  12. Melike, i like ur concept thought ur's r so creative, well thought n out.What a unique mind, congradulation!!

    YanıtlaSil